Samba VS Gazelle: כל מה שצריך לדעת לפני שנועלים את ההיסטריה של אדידס

Samba VS Gazelle: כל מה שצריך לדעת לפני שנועלים את ההיסטריה של אדידס
אדידס סמבה וגאזל הם בעצם אותו דגם, לא? לא ולא! רגע לפני שאתן מתחדשות בטרנד העולה (שהלוואי ויישאר פה לנצח), הנה כל מה שדומה ושונה ונפלא בין שני הדגמים שעשו היסטריה בעולם האופנה. וגם, כי אנחנו אוהבות אתכן כל כך – מוסיפות עוד סיבה להתלבט ומכניסות למשוואה דגם שלישי – האדידס spezials, שלגמרי הולך להפוך להיסטריה החדשה (ולא כי דקוטה ג'ונסון נעלה אותן, אם כי מבחינתנו זו סיבה ממש ממש מספקת). 
הקרב על הפסגה
אחרי שבילו בפסגה זמן ארוך ומכובד (ותודה לבלוגריות כל העולם), מואילות בטובן נעלי סמבה אדידס לחלוק את אור הזרקורים עם דגם יפהפה לא פחות - אדידס Gazelle. אם תשאלו אותנו, אין כאן באמת קרב: יש שבעה ימים בשבוע, ואין בוקר שבו לא יתחשק לנו להסתובב בעולם עם שלושת הפסים האייקוניים – ולא משנה מאיזה דגם. אבל אנחנו מבינות, נו, לפעמים בחיים צריך לבחור, אז בואו נעשה את הבחירה לפשוטה יותר, של ווי?
מההיסטוריה של שני הדגמים (חובבות אופנה, אל תלכו לשום מקום, זה באמת מעניין) ועד למאפיינים הייחודיים לכל אחד מהם – בואו נצא לדרך.
אדידס גאזל: SINCE 1966
ההיסטוריה: ל- adidas Gazelle יש היסטוריה ארוכה ומכובדת, המתחילה אי שם במאה שעברה. נכנסתן למנהרת הזמן? נהדר, כי זה בדיוק הזמן להנחית את החללית (חללית? מכונת זמן? איך נהוג לנסוע בזמן בימינו?) בשנת 1966, במגרש הספורט. הגאזל שווקו בשתי גרסאות: הראשונה בצבע אדום (יאמי), המיועדת לפעילות ספורטיביות באוויר הפתוח, והשנייה בצבע כחול, והיא נועדה לפעילויות ספורט הכוללות קורת גג – ובאופן ספציפי יותר, למשחק כדוריד. 
אך גם אלו שלא שפר עליהם מזלם ולא ידעו מה עושים עם הכדור והיד, אימצו בחום את הנעליים לשימוש יומיומי, שכן סוף סוף הגיעה לעולם נעל מלאה בסטייל, שלא הייתה יקרה מאוד בהשוואה לחלופות. אט אט, קהל היעד התרחב ובהמשך היא אפילו עשתה קאמבק כשכל ההוז אנד הוז בחרו בה. זו גם הייתה הנעל הראשונה שעוצבה עם זמש במקום קנבס או עור. 
ההיסטריה: כיום זמינות ה-Gazelle במגוון צבעים וגם בכמה עיצובים, הפופולריים ביותר הם ה- OG, ה- Vintage ו-Gazelle הקלאסית, המעוצבת לפי הדגם המקורי משנת 1991.  
אדידס דגם סמבה: Since 1949
ההיסטוריה: השנה היא 1949, ובזמן שאנחנו ייבשנו כאן ביצות, בחברת אדידס נאבקו בשאלות קיומיות יותר: איך ניצור דגם נעליים שיתאים לשחקני כדורגל, המשחקים על הפרקט ולא בדשא (בחירה מוזרה, אם תשאלו אותנו)? כך בדיוק נולדו נעלי סמבה אדידס, וזו גם הסיבה שבגללה הן מעוצבות עם סוליית גומי מסיבית – כדי שיהיו יציבות יותר על רצפת העץ החלקלקה של אולמות הספורט. מהר מאוד, כפי שוודאי ניחשתן לבד, הנעליים האלו חרגו מגבולות המגרש והפכו לסמל סטטוס אופנתי.
ההיסטריה: עם שיתופי פעולה עיצוביים מכאן ועד למטה הראשי של אדידס בגרמניה ואימוץ אוהב במיוחד ע"י סלבריטאים ושחקני קולנוע וטלוויזיה, אדידס סמבה נחשבים לאחד הדגמים הפופולריים של החברה – והקאמבק שהן עושות אל הרגליים שלנו בתקופה האחרונה רק מוכיח עד כמה הן גם על זמניות. לאורך עשרות השנים שחלפו מאז הגיעו לעולם, עוצבו גרסאות רבות לסמבה, וכיום שולטים בכיפה דגמי ה -Super, Super Suede, Classic וה-OG. 
זמן השוואות
החומר כן קובע
אמרו לנו ממה עשויה הנעל שלך ונאמר לך מי את! סתם, לא נרחיק לכת עד כדי כך, אבל כן נוכל לומר לך מה אחד ההבדלים בין הסמבה לג'אזל. הסמבה כמעט תמיד יהיה עשוי עור בחלקו העליון, עם רמז קל ביותר לזמש, והגאזל לעומתו לרוב יהיה עשוי מזמש.
הסוליה, חברות, הסוליה!
בואו נתחיל בהסתייגות קלה – אם אתן לא מתכננות לשחק כדורגל עם הסמבה או הג'אזל שלכן, הסוליה לא באמת צריכה להיות חשובה לכן. אבל בכל זאת בהבדלים עסקינן, אז הנה עוד דרך בה שני הדגמים האלו שונים. קודם כל, העובי שונה. וחוץ מזה, בסמבה בדרך כלל תמצאו סוליה עשויה מקצף קל משקל, עם נקודות לחץ בסוליה החיצונית. ה- Gazelle מעוצבות עם סוליית גומי עמידה. שוב, זה בעיקר עניין עיצובי – תבחרו את מה שהכי עושה לכן את זה!
שואו אס דה אדידס 
התלתן המפורסם של אדידס מככב בשני הדגמים, אך יש עדיין הבדלי מיתוג עדינים. בסמבה לרוב תמצאו לוגו מלבני חלק ה"מצורף" ללשונית, והלוגו ב- Gazelle מודפס על הלשונית, יחד עם לוגו נוסף על העקב. לא מהותי, נכון, אבל עושה קצת הבדלים בוויב הכללי. 
The spezial is the new Samba: מה שטוב לדקוטה ג'ונסון, טוב לנו
הסמבות והג'אזלים – כבודכם במקומכם מונח, אנחנו נשבעים. מתים עליכם, נועלים אתכם בגאווה ולא היינו מחליפים אתכם באף דגם אחר – אלא אם כן היינו רואים את מיס דקוטה ג'ונסון נועלתadidas spezial , כמובן. 
השחקנית ההורסת נצפתה בינואר האחרון בניו יורק בצילומים ל-SNL, כשהיא משדכת ל- adidas Spezial הלבנות כשלג שלה ג'ינס בהיר, סריג בצבע ירוק מנטה ומעיל אוברסייז אפור כהה. ונכון, לא משנה מה היא תלבש (או לא תלבש, אם ראיתם 50 גוונים), היפהפיה הזאת, זה פשוט עובד, אבל כשמדובר בדגם נעליים שהוא קלאס באפס מאמץ – אנחנו נכבשות בסערה! 
הדגם שאסטרולוגים של האופנה מנבאים שעתיד להחליף את הקלאסיקות האהובות שסקרנו הוא גם אחד הדגמים הקלאסיים של אדידס. הן על זמניות, משתלבות באלגנטיות ובקלות בכל מלתחה ומציעות וגם עדינות במיוחד. כרגע הטרנד הזה נמצא עדיין בחיתוליו, וזה רק אומר שזה בדיוק הזמן להתפנק בזוג חדש, רגע לפני שהן יציפו את המדרכות.