It's all so quiet: הכל על טרנד היוקרה השקטה


It's all so quiet: הכל על טרנד היוקרה השקטה

במהלך שנת 2023 גדל נפח החיפוש בגוגל לצמד המילים "יוקרה שקטה" ב-614%. מה זה בכלל אומר, יוקרה שקטה? מה פשר הטירוף? והאם הוא מוצדק? התשובה לשאלה האחרונה היא אלף פעמים כן.  


המקום: פריז. הסיבה: שבוע האופנה

כשקיארה פראני, מלכת הסטייל האיטלקייה המתחזקת חשבון אינסטגרם עם 29 מיליון עוקבים, הגיעה לתצוגת האופנה של דיור בשבוע האופנה, לא מעט גבות הורמו. לבושה בחצאית פליסה שחורה וחולצה מכופתרת לבנה עם שרוולים תפוחים, היא הוכיחה לכולם: Quiet luxury זה הדבר. 

פראני היא הכל חוץ מאשר סולידית. היא מפורסמת בעיקר הודות לאאוטפיטים וולגריים, צבעוניים ונוצצים, אבל כנראה שגם היא הייתה אחת מאלו שהעלו את נפח החיפוש למילים "יוקרה שקטה" (שלא לומר הייתה הסיבה לחיפוש). גם לתצוגות הנוספות בשבוע האופנה הכי נוצץ בשנה הופיעה בלוקים ניטרליים להפליא.

היא לא הייתה היחידה. אל הלוק המונוכרומטי (ההורס!) הצטרפה גם הבלוגרית ומיס אמריקה קמיל שרייר (ההורסת לא פחות) באאוטפיט אפור עשוי קשמיר בתצוגה של פראדה, וגם הסטייליסטית הכל כך קלאס טמו מקפרסון, ששמטה לסתות כשבחרה בלוק לבן וצח כשלג.

זו בדיוק היוקרה השקטה. ולא רק שהיא כאן כדי להישאר, היא גם אף פעם לא הלכה.


money screams, wealth whispers""

יוקרה שקטה היא אחד הטרנדים הבולטים בתחום האופנה והלייף סטייל. היא מאופיינת באיכות על פני כמות, עיצוב קלאסי ומינימליסטי על פני סגנון ראוותני או לוגואים בולטים והשקעה בפיסים שנשארים לתמיד – פשוט כי הם תמיד באופנה.

במקום לצרוח "אני עשיר תראו אותי יש לי תיק של דולצ'ה וגאבנה!!!!!!", ה- Quiet Luxury יוצרת ארון בגדים שקט, סולידי, בו משולבים פריטי לבוש – גם יומיומיים – שהם סופר יוקרתיים ואלגנטיים, המשדרים סגנון וסטייל נקיים – הכי בשקט שיש.

עוד בתקופת הרנסנס 

המונח "יוקרה שקטה" עלה לכותרות כבר לפני שנה, אך שורשיו נטועים עמוק בהיסטוריה. כבר בתקופת הרנסנס היו מזמינים איטלקים עשירים אמנים שיצרו עבורם בגדים ואקססוריז מותאמים אישית שנועדו להחזיק מעמד לכל החיים, באיכות יוצאת דופן ועשויים מבדים משובחים, עם רקמה מוקפדת וקישוטים עדינים.

מאז עברו הרבה גונדולות בנהר, ויוקרה שקטה הפכה לגלובלית כשמעצבי על החלו ליצור קולקציות בלעדיות ומאופקות יותר עבור הקהל שלהן. תג המחיר הנלווה אליהם, מן הסתם, גבוה להפליא – אבל סביר להניח שלא הייתן מבחינות בכך.

בואו לבינג'

איך אנחנו יודעות? אם ראיתן את סדרת הדרמה הקומית "succession" (ואם לא – רוצו לצפות!!!), זו דוגמה מעולה לאיך לא לצרוח עושר למרות שאתה מיליארדר, ואיך לאמץ את הסטייל הלוהט.  משפחת רוי, אחת המשפחות העשירות בתבל, לא צריכה לוגו צווחני שיעיד על מצבה הפיננסי – להיפך. 

רק מי שמכיר את המותג עצמו ואת הסגנון הנלווה אליו יידע שהוצאו לא מעט דולרים מתחת לבלטות כדי לממן את הסריג הקשמירי העשוי צמר משובח מעיזים הגדלות בצפון הודו, את הסניקרס של מותג היוקרה Zegna (תג מחיר: 745£) או את התיק של המותג Metier הלונדוני. לעולם לא תדעו זאת אם רק תסתכלו בו, אך יצירתו כוללת עבודת יד מוקפדת האורכת כ-20 שעות בממוצע (!), והוא חביבן של חביבות רבות, כמו קייט מידלטון וניקול קידמן. ועולה אלפי דולרים. ואין בו ולו לוגו אחד.

ממש לא לעשירים בלבד

נכון, המושג "יוקרה שקטה" מתאר במקור את הלוקשרי של הלוקשרי והוא נולד בבתי האופנה המובילים בעולם, אבל מעצבים כמו Razili Studio, IMPERIAL FRANCE, דנה סידי ורבים ורבות מוכשרים וטובים הם ההוכחה הניצחת לכך שיוקרה שקטה היא לא לעשירים בלבד. כשהגזרות מוקפדות ונקיות, הבדים איכותיים והסטייל האלגנטי נשפך מכל קפל– אין צורך להרחיק נדוד ללונדון, לדרוך על המסלול של שבוע האופנה בפריז או להיפרד מאלפי שקלים כדי לאמץ את הסגנון הכל כך יפה הזה. 

כך תסתערי על היעד

למרבה המזל – הסגנון הזה פופולרי כל כך ועל זמני כל כך שסביר להניח שבכל ארון ממוצע (אנחנו לא מדברים אלייך ליידי גאגא) יש לא מעט פריטים העונים להגדרה. 

ככה עושים את זה כמו גדולות:

  • לובשים נוח – מראה של Quiet Luxury לעולם לא ייראה או ירגיש לא נוח. נעליים נוחות, קרדיגנים נעימים, ג'ינס מבדים איכותיים – כל אלה ועוד הרבה הם הבסיס לסגנון הזה. בדים מגרדים או גזרות חונקות – Out! 
  • הקוטור נמצא בפרטים הקטנים – חפשו פריטים עדינים וקלאסיים שיש בהם אלמנטים שמוסיפים עניין לבגד, כמו עיטור תחרה,  הדפס עדין או גזרה מעניינת במידה, כמו זו שבסריג המושלם הזה. הפרטים הקטנים האלה יכולים להפוך כל אאוטפיט "פשוט" למתוחכם. 

  • הטוויסט – מטבע הדברים, הסגנון ההורס הזה הוא גם קלאסי וניטרלי, ולכן לימים שמתחשק לך לקחת את החגיגה לשלב הבא אבל עדיין לשמור על סטייל מאופק, לכי על פריטי לבוש טרנדיים יותר, שיאפשרו לך ליצור מראה ייחודי ומעניין, כמו החולצה המהממת הזו, שלגמרי נשארת במחוזות הקלאסיים – אבל עם טוויסט.
  • לא לשכוח חגורה – היא מרימה את הלוק לגבהים חדשים, מוסיפה טאצ' יוקרתי (אבל על אמת, לא יוקרתי כמו שנוטים לומר על כמעט-כל-דבר כאן) ואתן בהחלט לא רוצות לפספס אותה על המותניים שלכן – כשהיא נכונה ומתאימה, חגורה זה ה-דבר שמשדר יוקרה שקטה. 
  •